close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ליטוש שיש- כל הפרטים

מערכת שורשא תמוז, תשעח14/06/2018

ליטוש שיש מחזיר לשיש את הזוהר והיופי וגם משלב הוספת סילר המגנה על השיש

תגיות:
ביצוע ליטוש לשיש הוא תהליך אותו לבצע בצורה מקצועית ועל ידי המומחים לכך והמומחים בלבד. ליטוש שיש מחזיר לשיש את הזוהר והיופי וגם משלב הוספת סילר המגנה על השיש. להלן שלבי תהליך הליטוש

בדיקה מקדימה – הדבר הראשון אותו יש לעשות הוא לבצע בדיקה מקדימה לשיש, להבין ולהעריך את מצבו וזאת על מנת לדעת לקראת מה הולכים ועל מה יש לתת דגש בעת ליטוש שיש. בין הבדיקות אותן יש לבדוק האם האריחים שקועים, מה מצב כתמי השיש וכמה עמוקים הם, לקבוע האם הסדקים הקיימים רחבים או פתוחים מדיי, האם יש בשיש סדקים ומה מקור הסדקים.

קביעת התהליך – על פי כל הבדיקות המקדימות שבוצעו בשלב הראשון, יחליט מבצע הליטוש איזה ליטוש שיש יבוצע בהתאם לאפשרויות העומדות לאור מצבו, מה יש לעשות, מהן סדר הפעולות והכי חשוב לבעל השיש, האם ניתן לטפל בכל הבעיות הקיימות – שכן לא ניתן לטפל בכל בעיות השיש בעזרת ליטוש.

פתיחת חריצים ואיטום – שלב זה הוא בעצם תחילת עבודת ליטוש השיש אך הוא אינו חובה בכל המקרים. מה שיתבצע בשלב זה הוא פתיחת החריצים הקיימים בין חיבורי אריחי השיש על ידי מסור דיסק ייעודי. לאחר פתיחתם, יש למלא אותם בדבק מיוחד המתאים לגוון של השיש המקורי. מטרת שלב זה היא בעצם לחדש את חומר המילוי לצד השבת המראה האחיד והאסתטי שנוטה להישחק עם השנים. הדבר היחיד שחשוב לדעת הוא ששלב זה מסב לכלוך רב.

טיפול באריחים – באופן טבעי ועם השנים, אריחי השיש שוקעים, נשברים ונפגעים. לצערם הרב של בעלי משטחי שיש, לא תמיד ניתן לתקן את כל הנזקים שהוסבו למשטח השיש והסיבה לכך היא היצע של אריחים מאותו הסוג והגוון, שלא תמיד קיים. ההמלצה הגורפת היא תמיד לרכוש עודף אריחים ולשמור אותם לכל מקרה שלא יהיה, כך תמיד תשמר האחידות ותהיו בטוחים כי לא יהיו לכם אריחים שונים באמצע השיש.

ליטוש – כעת הגיע שלבו המרכזי של ליטוש שיש: תחילה יש לקרצף את השכבה העליונה של כל משטח השיש בעזרת מכונת ליטוש ייעודית הכוללת דיסק ליטוש המצופה יהלומים. הליטוש מתבצע בכמה דרגות שונות והן: דרגה 1 הנחשבת לגסה ביותר ועד דרגה 5 שהיא הדרגה העדינה ביותר. במהלך הליטוש יש לעבור את כל הדרגות בדרך המקצועית והנכונה ביותר.

ייבוש וניקוי – בסיום תהליך הליטוש, יש לדאוג לנקות את משטח השיש ולייבש אותו. אי עמידה בייבוש מלא עלולה לעלות ביוקר ולכן אל תדלגו על שלב זה.

שלב אחרון: איטום סילר – בסיום הליטוש ולאחר הייבוש, השיש הופך להיות "פגיע" יותר ולכן הדבר הנכון ביותר הוא לצפות אותו בסילר או לבצע הברקה קריסטלית (= פוליש קריסטל). ציפוי זה הוא הגנה לשיש ויש לחדשו מעת לעת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה